Sunday, December 04, 2016

"ВКУС НА ДИВИ ЯГОДИ"



Навлезе навътре в гората
за мен да береш диви ягоди.
Останах на просеката сама.

И смътно усетих отвсякъде
как все по-плътно ме обсади
тишина от заглъхващи стъпки.

Минаваха бавни минути,
изгубили в здрача лица
и сенки вековни проточили.

Обсеби ме раснещ страх,
че не ще се завърнеш никога
от сенките, в сянка превърнат.

И там, на брега на гората,
в която денят замръкваше,
ме лъхна отвъден хлад.

Когато ти по пътеката
най-после се появи,
накоколо всичко просветна.

А тъмна, бездънна гора
в очите ти ме погълна –
изгубих се в нея завинаги.

И поех от твоите устни
вкуса на диви ягоди,
с вълшебство и горест пропит.

1987

Блага Димитрова, ОТВЪД ЛЮБОВТА (1987)



























*** С това стихотворение любовният триптих от стихове на Блага Димитрова завършва. Изданието (КОПНЕЖ, ИК Хермес), съвсем ново и много красиво, съдържа и бележки от съставителя на стихозбирката - съпруга на Блага Димитрова, Йордан Василев. След като прочетох бележката му за това стихотворение, начина, по който го бях възприела, коренно се промени... Препоръчвам я горещо, всеки стих те хваща право за сърцето.

No comments:

Post a Comment